Intelligente Lader
De lader die zichzelf terugverdient. Terugverdientijd van 4 jaar is mogelijk (*). Bespaar substantieel op uw laadkosten.
Geavanceerde technologie simpel gemaakt.
Eigenschappen:
Eenvoudig in gebruik: Plug uw auto in en alles verloopt vrijwel automatisch. Bij intelligent laden kan de lader contact maken met de auto om de laadtoestand van de batterij op te halen. Met deze informatie maakt de lader een optimale laadplanning, zodat de auto altijd tegen de laagste kosten geladen is op de eindtijd.
Kwaliteit: 3 jaar volledige onsite garantie met reparatie binnen 5 werkdagen bij defecten/uitval. Toekomstbestendig met gratis over the air updates. Voldoet aan de Europse Ecodesign richtlijn. De hardware is volledig gedocumenteerd en open-source. De vaste laadkabel -de kabel vormt altijd de zwakste schakel- is van topkwaliteit TPU (Thermoplastic Polyurethane).
Veilig: voldoet aan alle normen en is volledig beveiligd tegen aardlekken en overspanning.
Compatibel : Geschikt voor alle voertuigen.
Snelle levering. Uit voorraad leverbaar. We plaasen meestal binnen 2 weken.
Scherpe prijs. De tot 3x32A/22 kW uitvoering met volledige functionaliteit met 5 m vaste kabel en type 2 stekker kost € 875 incl. BTW. Een basisuitvoering tot3x32A/22kW voor bijv. plugins kost € 442,45,-. Upgraden naar volledige functionaliteit is daarbij altijd mogelijk voor een redelijke meerrijs.
Intelligent laden : De lader maakt bij zijn planning gebruik van lage energietarieven en bespaart daarmee op de laadkosten. Met een dynamisch tarief (variabel tarief per uur) kunt u nog meer besparen! Een flextarief is op den duur veelal goedkoper (maar wel met minder zekerheid) dan een piek-daltarief. Het besparingspotentieel is momenteel 15-20% op de laadkosten. Wanneer de saldering (gedeeltelijk) wegvalt neemt de besparing aanzienlijk toe wanneer het overschot zonne-energie benut wordt (bij elke tariefsoort).
Load balancing: Eenvoudige bediening en probleemloos gebruik door automatische aanpassing van het laadvermogen, ook bij parallel gebruik door meerdere elektrische verbruikers. Dat betekent dat op ieder moment kan worden opgeladen met het maximale vermogen dat mogelijk is op de huisaansluiting en uw voertuig. Hierdoor is er geen gevaar voor overbelasting van de hoofdzekering.
Boostfunctie: Door de combinatie van zonnestroom en stroom van het openbare stroomnet kan de lader tot bijvoorbeeld 32A laden op een 25A aansluiting.
Solar lader : wanneer uw zonnepanelen meer produceren dan op dat moment gebruikt wordt zal de lader het overschot automatisch benutten. De lader schakelt daarbij tussen één en meerfasen laden om het overschot zo optimaal mogelijk te benutten.
Geschikt voor alle voertuigen met type 2 aansluiting (Europese standaard, type 1 ook leverbaar). Met handige vaste kabel van 5 meter. Compacte afmetingen van 22x33x13cm (bxhxd) in een waterdichte IP65 behuizing. Tot 32A laden met één, 2 of 3 fasen.
Laadt met minimaal noodzakelijke laadstroom: goed voor de levensduur van de accu en voor het elektriciteitsnet. Mijdt automatisch de piekuren op het elektriciteitsnet.
Verdeelt het totale laadvermogen van de aansluiting automatisch over meerdere laders op één locatie.
Monitoring: op de website pvoutput.org is het laden in detail te volgen. Met een onbeperkte laadhistorie. Door de ingebouwde nauwkeurige verbruiksmeters zeer geschikt voor declaratie. De abonnementskosten daarvoor zijn rond 10,-/per jaar. Laadhistorie per auto bij het gebruik met meerdere auto's c.q. gastgebruik.
Is te beveiligen met een (bijgeleverde) afstandsbediening. Eenvoudig in te stellen met uw smartphone en/of met de afstandsbediening.
Installatie door LTS Solar of Buijs Elektra. Niet moeilijk te installeren (met kostenloze ondersteuning). Installateurs zijn welkom.
(*) 20000 km/jaar, 18 kWh/100 km, 20% besparing, dynamisch tarief, Elektriciteitsprijs gemiddeld 0,30/kWh
Ook interesse? Mail ons.
Waarom noemen jullie dit een intelligente lader in plaats van een slimme lader?
De "slimme lader" is inmiddels een inflatoir begrip geworden. Sommige leveranciers noemen een lader al slim als hij loadbalancing heeft ofwel de laadhistorie registreert bij een backoffice (zoals via OCPP). Betere "slimme" laders ontvangen een laadplanning vanuit een backoffice. Daarbij kan echter vrijwel geen rekening gehouden worden met de omstandigheden ter plaatse, zoals het verbruik in het woonhuis in combinatie met de opwek van zonnepanelen. Bij een dynamisch tarief is de overtollige stroom dikwijls 20% goedkoper dan wanneer die uit het net komt. En nog veel meer als de saldering afgebouwd wordt. Onze lader maakt optimaal gebruik van lokaal opgewekte overtollige energie. En dat is niet duurzamer, maar ook veel goedkoper...
Voorbeelden:
Bedieningsscherm:
Scherm instellingen:
Maximale benutting van zonne-energie.
Traditionele driefasige laadstations kunnen lage zonnestroomvermogens, bijv. in de vroege ochtend en in de avond, niet gebruiken doordat minimale laadvermogens aan de normen moeten voldoen. Met de Solar Charger kan deze energie maximaal worden benut door het starten van een eenfasig laadproces bij 1,3 kW en een automatische overschakeling naar driefasig laden bij hogere zonnestroomvermogens.
Voorbeeld pvoutput.
Boven: Groen is productie zonnepanelen, rood is verbruik van het hele huis, incl. lader. Instelling is minimaal 90% via de zon.
Onder: alleen het laden, groen is het gedeelte wat uit de zonnepanelen komt.
Twee dagen: 1 gewone dag en een met de auto aan de lader. Om 5 uur is de accu vol.