Intelligente Lader
De lader die zichzelf terugverdient. Terugverdientijd vanaf 2 jaar mogelijk (*). Bespaar 20-30% op uw laadkosten.
Geavanceerde technologie simpel gemaakt.
Eigenschappen:
Compatibel : Geschikt voor alle voertuigen.
Kwaliteit: 3 jaar volledige garantie met onsite omruil binnen 5 werkdagen bij defecten. Toekomstbestendig met gratis over the air updates. Voldoet aan de Europse Ecodesign richtlijn. De hardware is volledig gedocumenteerd en open-source. De vaste laadkabel -de zwakste schakel- is van topkwaliteit TPU (Thermoplastic Polyurethane).
Veilig: voldoet aan alle normen en is volledig beveiligd tegen aardlekken en overspanning.
Snelle levering. Uit voorraad leverbaar. Indien gewenst plaatsen we meestal binnen 2 weken.
Scherpe prijs. De tot 3x32A/22 kW uitvoering met volledige functionaliteit met 5 m vaste kabel en type 2 stekker kost € 775 incl. BTW. Een basisuitvoering met 1x32A/6,6kW voor bijv. plugins kost 425,-. Upgraden naar volledige functionaliteit is daarbij altijd mogelijk.
Intelligent laden : De lader maakt bij zijn planning gebruik van lage energietarieven en bespaart daarmee op de laadkosten. Met een dynamisch tarief (variabel tarief per uur) kunt u nog meer besparen! Zo'n flextarief is op den duur veelal goedkoper (maar met minder zekerheid) dan een hoog-laag tarief. Het besparingspotentieel is momenteel gemiddeld 0,15/kWh. Wanneer de saldering wegvalt komt daar nog 0,15 aan energiebelasting bij wanneer het overschot zonne-energie benut wordt.
Load balancing: Eenvoudige bediening en probleemloos gebruik door automatische aanpassing van het laadvermogen, ook bij parallel gebruik door meerdere elektrische verbruikers. Dat betekent dat op ieder moment kan worden opgeladen met het maximale vermogen dat mogelijk is op de huisaansluiting en uw voertuig. Hierdoor is er geen gevaar voor overbelasting van de hoofdzekering.
Boostfunctie: Door de combinatie van zonnestroom en stroom van het openbare stroomnet kan de lader tot bijvoorbeeld 32A laden op een 25A aansluiting.
Solar lader : wanneer uw zonnepanelen meer produceren dan op dat moment gebruikt wordt zal de lader het overschot automatisch benutten. De lader schakelt daarbij tussen één en meerfasen laden om het overschot zo optimaal mogelijk te benutten.
Geschikt voor alle voertuigen met type 2 aansluiting (Europese standaard, type 1 ook leverbaar). Met handige vaste kabel van 5 meter. Compacte afmetingen van 22x33x13cm (bxhxd) in een waterdichte IP65 behuizing. Tot 32A laden met één, 2 of 3 fasen.
Laadt automatisch met minimaal noodzakelijk laadvermogen: goed voor de levensduur van de accu en voor de netbelasting.
Verdeelt het totale laadvermogen van de aansluiting automatisch over meerdere laders op één locatie.
Monitoring: op de website pvoutput.org is het laden in detail te volgen. Met een onbeperkte laadhistorie. Door de ingebouwde nauwkeurige verbruiksmeters zeer geschikt voor declaratie. De abonnementskosten daarvoor zijn rond 10,-/per jaar.
Is te beveiligen met een (bijgeleverde) afstandsbediening. Eenvoudig in te stellen met uw smartphone en/of met de afstandsbediening.
Installatie door LTS Solar of Buijs Elektra. Niet moeilijk te installeren (met kostenloze ondersteuning). Installateurs zijn welkom.
(*) 20000 km/jaar, 18 kWh/100 km, 20% besparing, dynamisch tarief, Elektriciteitsprijs gemiddeld 0,30/kWh
Ook interesse? Mail ons.
Voorbeelden:
Bedieningsscherm:
Scherm instellingen:
Maximale benutting van zonne-energie.
Traditionele driefasige laadstations kunnen lage zonnestroomvermogens, bijv. in de vroege ochtend en in de avond, niet gebruiken doordat minimale laadvermogens aan de normen moeten voldoen. Met de Solar Charger kan deze energie maximaal worden benut door het starten van een eenfasig laadproces bij 1,3 kW en een automatische overschakeling naar driefasig laden bij hogere zonnestroomvermogens.
Voorbeeld pvoutput.
Boven: Groen is productie zonnepanelen, rood is verbruik van het hele huis, incl. lader. Instelling is minimaal 90% via de zon.
Onder: alleen het laden, groen is het gedeelte wat uit de zonnepanelen komt.
Twee dagen: 1 gewone dag en een met de auto aan de lader. Om 5 uur is de accu vol.