Stappenplan

  1. U neemt contact met ons op, vrijwel altijd omdat u van een bekende over ons gehoord heeft. Misschien heeft u zich al georiënteerd en heeft u nog vragen. We maken daarom een afspraak. 
  2. We bereiden ons zo goed mogelijk voor aan de hand van uw adresgegevens. We bespreken uw wensen en bekijken de situatie grondig. Liefst doen we dat bij daglicht. Zorg dat u van tevoren inzicht heeft in uw elektriciteitsgebruik. Als dat verbruik in onze ogen te hoog lijkt gaan we samen na of er mogelijkheden zijn om energie te besparen.
  3. U krijgt per mail een voorstel met eventuele alternatieven. Indien zinvol reiken we ook mogelijkheden om energie te besparen aan.
  4. U besluit met ons in zee te gaan: we wachten tot 1-2 maanden voor de installatiedatum met de formele offerte. Door 10% van de materiaalkosten aan te betalen is de offerte geaccepteerd en zetten we het bestelproces in gang. Het bedrag in de offerte is bindend, er zullen nooit verrassingen zijn. We melden uw installatie vast aan bij de netbeheerder. Deze neemt binnen korte tijd contact met u op om een afspraak te maken om de meter te vervangen door een slimme meter, als u die nog niet heeft.
  5. Op de eerste dag van de installatie verzorgen we de hele installatie binnenshuis (omvormer, bekabeling en meterkast) en worden alle materialen bij u bezorgd. U betaalt het restant materiaalkosten per direct.
  6. Meestal de eerste dag, maar soms later plaatsen we de panelen op het dak (c.q. dakdelen). Nadat alles aangesloten, gemeten en gecontroleerd is geven we u nog een instructie.  
  7. U ontvangt op de dag van oplevering een mail met de eindfactuur en een kopie van de offerte en alle deelfacturen. Daarnaast bevat deze de inlogcodes voor de monitoring, een opleverdocument,  bevestiging van de aanmelding bij de netbeheerder evenals de ingevulde documenten voor de BTW teruggave. De verdere stappen worden hier uitgelegd.
  8. Brieven en mails die u daarna van de belastingdienst ontvangt bij voorkeur doorsturen per mail, anders per post. De documenten zelf zijn niet belangrijk, het gaat om de inlogcodes, passwords en aanslagen en bevestigingen. Wij zorgen voor de correcte afhandeling. Indien u binnen 2 maanden na oplevering nog niets gehoord hebt van de belastingdienst moet u aan de bel trekken.
  9. Als er nog vragen of onduidelijkheden zijn, kunt u altijd contact (bij voorkeur per mail) zoeken. Ook voor advies op energiegebied kunt u vrijwel altijd kosteloos een beroep op ons doen.
  10. Als er zich storingen voordoen nemen we heel snel contact met u op. Eerst per mail en als u niet reageert per telefoon. Meestal gaat het om internetstoringen, waardoor de monitoring stopt. Ook houden we in de gaten dat al onze installaties naar behoren presteren.
  11. Na precies een jaar vragen we u om de meterstanden en de stand van de kWh-meter van de zonnepanelen op te nemen en door te geven. We evalueren dan de resultaten aan de hand van de prognose in de offerte. Zeer waarschijnlijk volgt dan goed nieuws. Zo niet dan gaan we analyseren wat er aan de hand is en wat er aan gedaan kan worden (waarschijnlijk zullen we daar al veel eerder mee starten). Mocht het uiteindelijk niet lukken om aan de verwachtingen te voldoen dan compenseren we u ruimhartig conform de opbrengstgarantie.

Comments